Състезателна система | ||||||||||||||
|
Задача 6 от брой 03/2006 - БРОКЕР - Анализ За
решаването на задачата използвам 4 различни ‘шаблона’, по които да играя даден ход. В
зависимост от текущата ситуация на играта, програмата избира един от тези
шаблони. 1ви шаблон –
играе се когато притежавам карта, която указва значителен ефект, както върху
моите, така и върху акциите на противника. При използване на този шаблон първо
не купувам/продавам нищо, след което играя
съответната карта, после продавам всички мои акции и накрая купувам
най-изгодните акции, викайки функцията buyShares(). 2ри шаблон –
играе се, когато притежавам акции, чиято цена мога да увелича. Аналогично на
шаблон 1 – на първа стъпка не предприемам нищо, след което играя картата и
накрая продавам всичко и викам buyShares(). 3ти шаблон –
играе се, когато разполагам карта, с която мога значително да намаля стойността
на акциите на противника. На първа стъпка продавам всички акции, които имам, на
втора играя картата и на 3та не предприемам нищо 4ти шаблон –
играе се, когато няма условие за игра на някой от другите 3 шаблона. На първа
стъпка се вика buyShares(), после се играе карта, която би увеличила стойността на
новозакупените акции максимално и на 3та стъпка не прави нищо. Функцията buyShares() закупува акции с максимална обща цена 700 (това
ограничение е въведено с цел, да не се допускат големи загуби, в случай че
противника разполага с карта, която значително да понижи цената на избраните
акции). Акциите с цена близка до 100,
както и тези за които разполагаме с карти – увеличаващи цената, са с приоритет
при избора. Автор: Ангел Джигаров За въпроси можете да ни пишете на адрес: konkurs@musala.com. Copyright 2000-2010 by Musala Soft Ltd. All rights reserved. |